Õigesti kasutades võib juturobot olla praegu teadaolevatest turunduskanalitest kõige edukam. Ilmselt müügimehe telefonikõne on veel parem, kui müügimees on tubli. Aga eelseadistatud lahendusest on juturobot parim. Põhjus selleks on väga lihtne ja loogiline – vestlusrobot tegutseb seal, kus kliendid nagunii juba on ning kus neile meeldib vestelda. Jah, kliendid on Facebookis ja Messengeris.

0.6mln

Facebooki ja Messengeri kasutajat Eestis

1.3mld

Messengeri kasutajat maailmas

2mln

Sõnumit iga kuu

0.1mln

Juturobotit maailmas

JUTUROBOT ON KÕIGE TÕHUSAM SUHTLUSVAHEND

Juturobotite edu aluseks on kontekst – ta toimetab seal, kus on inimeste tähelepanu, ning suhtleb vormis, mis on hästi lihtne ja harjumuspärane. Nii roboti kui meiliturunduse jaoks on vaja kliendi nõusolekut (opt-in), et liituda infoga, mis hakkab selles kanalis liikuma. Aga erinevused nendes kanalites on täna väga suured:

E-mailid Vestlusrobot
Kui levinud on ettevõtete seas? Väga Vähe
Opt-in protsessi keerukus ja tülikus Tüütu Lihtne
Kliendi võimalus sissetulevaid sõnumeid eelseadistustega ignoreerida Inbox filtrid Puuduvad
Mobiiltelefonile kohandatud opt-in leht? Enamasti Alati
Info hulk, mille saad opt-in tegevuse käigus Minimaalne Kogu profiil
Opt-ini reklaamimine Facebookis Kallim Soodsam
Kliendi suunamine müügiprotsessis Aeglane Kiire
Sõnumite avamise % 20-30% 80-90%
Klikkimise osakaal saadetud sõnumitest 2-3% 10-20%
Digitaalse protsessi ehitamine (veeb, e-mailid, chatbot) Aeglane, kulukas Kiire, soodne

Siin on üks link e-posti avamise ja klikkimise osakaalude statistikale Mailchimpi poolt. https://mailchimp.com/resources/research/email-marketing-benchmarks/ Need numbrid on ikka väga masendavalt väikesed võrreldes juturobotiga. Samas ei tasu meile maha kanda – kindlasti on veel palju inimesi, kes eelistavad infot tarbida meilide kujul. Seetõttu tasub kombineerida mõlemat suhtluskanalit.

MIS KASU SAAD VESTLUSROBOTI RAKENDAMISEST?

Oi kui harva kohtan olukorda, kus ei suuda positiivseid argumente kõiki kirja panna. Guugeldades saab ikka väga pika nimekirja positiivsetest argumentidest. Ma sain poole tunniga kokku sellise nimekirja …

Ära nüüd oma silmi pahupidi pööra selle loeteluga. Teen Su elu lihtsamaks. Siin on sama info üldistatud kujul. Vestlusroboti rakendamisel võid saada selliseid asju:

  • KLIENDIKOGEMUSE PARANEMINE. Jah, robot ei anna alati inimlikku emotsiooni, kuid samas tal puuduvad ka halva tujuga päevad. Saad seadistada ja testida protsesse ning valida välja sellise lahenduse, mis toimib kõige paremini. Saad suhelda ka inimestega, kelle keeles Sinu töötajad ei räägi. Suhtleb 24/7 ja on interaktiivne igal ajal.
  • ROHKEM KASUMIT. Põhiliselt tähendab see nelja valdkonda. Esiteks, suurendad käivet ja ostude arvu. Teiseks, vähendad kulusid klienditeenindusele, kui suudad standardsed vestlused automatiseerida. Kolmandaks, kulutad roboti ehitamisele ja selle haldamisele vähem raha kui veebilehtede ja automatiseeritud e-mailide seadistamisele. Muu raha kokkuhoid – Facebooki turunduskulud, alternatiivsete vestlustarkvarade kasutamine jne.
  • KLIENDIBAASI KASV. Vestlusrobotiga seotud kliendibaasi kasvatamine on lihtsam ja soodsam kui e-mailide kogumine. Sinu äri valuuta – mida rohkem huvitatud inimesi ettevõttega ühenduses on, seda soodsamad on turundustegevused.
  • EFEKTIIVSUSE KASV. See võib tulla väga erinevatest valdkondadest. Näiteks klienditugi saab keskenduda vaid keerukamate probleemide lahendamisele. Müügitöötajate aeg on kvaliteetsemalt kasutatud, keskendudes vaid väga huvitatud klientidega tegelemisele.
  • BRÄNDI UUENDUSMEELSUSE KASV. Botid on trendiks, paistad sellega silma oma konkurentidega võrreldes. Samas näitad, et oled väga hästi kohal Messengeris, mida suur osa ettevõtteid veel üldse ei kasuta.

Pole üldse paha nimekiri, kas pole?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga