Sul on unistus – tahad, et Su toode või teenus jõuaks massidesse! See on äge! Ega Sul ometi mingit probleemi turunduse valdkonnas pole? Kas Sa arvad, et turundus on ebamõistlikult kallis, et Sul on mõistlikum oma energia panna oma toote täiuslikuks tegemisele ja loota, et see müüb ennast ise? Aga kas Sa oled kindel, et tead kellele Sinu toodet või teenust kõige rohkem vaja on? Kas Sa tead, kuidas nendeni kõige efektiivsemalt jõuda ning teha oma vastupandamatu pakkumine …?

Väga kahju, kui Sul pole seni olnud positiivset turundusega seotud kogemust. Kui oled ägeda toote või teenuse välja töötanud, siis Sa ju tahad, et see ka õigete inimesteni jõuaks? Kas mitte sellepärast Sa polegi ettevõtja – Sul on reaalsed lahendused inimeste probleemidele. Aga siis pead teadma ka teed abivajajateni…

PERSONALISEERITUD MEEDIARUUM ON SINU VÕIMALUS EFEKTIIVSUSEKS

Kas oled kuulnud midagi “omnipresence” lähenemisest? No tõesti ei tea, kuidas seda mõistet Eesti keelde panna. Vähesed turundajad räägivad sellest, sest see pole üldse kallis ning ei võimalda neil müüa oma kalleid meediapakette. Kuulipildujaga jahil käimine (loe massikommunikatsiooniga ostjate otsimine) on eilne päev. Kõik algab sellest, et Sa tead, kellele Su toode on oluline ja keda Sa tahad kliendiks. Sealt edasi on juba tööriistade seadistamise ja teritamise küsimus. Saad näidata sihitud ja taassihitud (retargeting) reklaamiga oma sõnumeid inimestele, kes on Su kodulehel käinud, luua sotsiaalmeedia postitusi ja üleskutseid õigetele inimestele, panna chat-bot’i (vestlusroboti) enda müügitööd tegema, luua e-maili nimekirju, kellele oma sõnumit automatiseeritult kuulutada ja palju muud. Mõistliku turunduseelarvega saad luua Sinu potentsiaalsete klientide jaoks tunde, et Sa oled igal pool ja Sinu toode on talle oluline.

TASUTA TURUNDUS ON JUBA VÕIMALIK

Veelgi enam – turundustegevusi ja kampaaniaid on võimalik üles ehitada selliselt, et kogu kulutatud raha teenid tagasi juba klientide esimese ostuga. Kuidas Sulle meeldiks omada raha-automaati, kuhu paned 1€ sisse ja võtad 10€ välja? Kuidas see kõik võimalik on? Rohkem saad lugeda müügilahenduste teenuse juurest, aga põhimõte on väga lihtne. Sa maksad kliendi enda kanalisse (veebileht, Youtube kanal, chat-bot, Facebooki leht jmt) toomise eest ja siis pingutad maksimaalselt, et klient teeks vähemalt ühe tehingu Sinuga. Tehinguks võib olla oma e-maili aadressi andmine või chat-bot’iga liitumine sama hästi kui ühe või mitme toote ostmine. Määrava tähtsusega on raha eest leitud potentsiaalse kliendi aktiivne suunamine kasumliku ostuni. Sinu koduleht peab müüma, seal peab olema häid pakkumisi, Sa ei lase klientidel lihtsalt lahkuda või käituda Sinu keskkonnas nagu tänaval infobukletti lugev (ja prügikasti viskav) ignorantne inimene. Kui keegi Su veebilehele või muusse kanalisse juba tuli, siis tal on minimaalne huvi olemas – ole siis aktiivne suhte loomisel.

Turundustegevused peavad olema tugevalt Sinu ettevõtte identiteedi ja pakutava väärtusega seotud. Kampaaniaid pole mõtet üles ehitada ilma kogu müügiprotsessi läbi mõtlemata, sest siis juhtub täpselt nii nagu paljudel ettevõtjatel on juhtunud – raha lendab aknast välja.

VÄÄRTUSEL PÕHINEV TURUNDUS ON PIKAAJALISE MÕJUGA

Kes on kõige parem klient? See kes on kasumlik, eks? Milles see väljendub? Ta ostab Sinult korduvalt, ta suunab ka oma tuttavaid Sinu juurde, ta ei käi ja ei virise iga Su liigutuse peale ehk ei kuluta liigselt Sinu aega? Enam-vähem õige? Kuidas seda saavutada? Turundustegevustega otsid üles õiged silmapaarid, et nad Sinu sõnumit näeksid. Aga see on alles algus Sinu ja tulevase kliendi suhtele. Kliendid saavad väga hästi aru, kas pakud neile väärtust või mitte. Mõtle läbi kogu kommunikatsiooni ja väärtuste ahel, mida kliendile soovid pikemas perspektiivis. Kui otsid kliente ainult ühekordse ostu eesmärgil, siis Sinu äri ei kasva kiirusel, mis on tema tegelik potentsiaal. Sel teemal saad veel lugeda strateegia ja kliendisuhete lehtedel.

turundus-aeg-raha-väärtus-value

VÕIMALUSI ON PALJU - TEGUTSE!

Ei, Sa pole nende teemadega üksi. Isegi, kui Sul on varasemast negatiivne kogemus, puuduvad piisavad teadmised ja tunned, et turundusele pole mõtet raha kulutada, siis ole valmis Sinu toote või teenuse massideni viimiseks – just selle oled Sa ära teeninud!

Liitudes Eduliigaga saad ligipääsu diskussioonidele, mis inspireerivad Sind astuma pikemaid samme oma ettevõtte ambitsioonide täismiseks. Sul on võimalus olla Eduliiga Facebooki grupis aktiivne liige või võtta otse meiega ühendust, et saaksime konkreetselt tegeleda Sinu probleemide lahendamisega. Kui aga eelistad ise õppida, siis võta siit endale lugemist ja mõtlemist kaasa tasuta PDFi näol. Igatahes garanteerime, et Eduliiga loob Sulle väärtust!