Kui Sa seda loed, siis järelikult huvitab Sind, et miks on nii palju kära juturobotite ümber ning kas see võiks ka Sinu ärile kasulik olla? Need küsimused saavad siin kindlasti vastuse!

Aga esiteks – mis asi on juturobot või vestlusrobot või chatbot? Põhimõtteliselt on tegemist digitaalse assistendiga, kes on seadistatud lahendama konkreetseid ülesandeid vestluse formaadis.

DIGITAALSED VESTLUSED JA VESTLUSROBOTID POLE MIDAGI UUT

Esimene vestlusrobot Eliza ehitati Joseph Weizenbaumi poolt USAs juba 1966. See oli nii hea, et ajas temaga vestelnud inimesed segadusse. Juba siis! Veebipõhine vestlus sai aga alguse 90-datel ehk on juba üle 20 aasta vana. Facebook Messenger eksisteerib alates 2011 ning alates 2016 saab teha turundustegevusi – Facebook lubas robotid oma platvormile.

MIDA VESTLUSROBOTID TEEVAD?

Robotite põhitöö on võimalik lahterdada selliselt:

  • Sagedasti esinevate küsimustega tegelemine. Igas äris on nn korduma kippuvad küsimused. Robot aitab nendele vastata ilma, et keegi töötajatest peaks vahele segama. Lahendada saab klienditeeninduse küsimusi nagu kuidas leida õigeid kontaktandmeid ja kuidas probleemsituatsioonides käituda?
  • Müügitöö. Robot võib aidata klientidel teha parimaid valikuid ostuprotsessis ning suunata klienti sujuvalt läbi protsessi kuni tasumiseni välja.
  • Brändi lojaalsuse kasvatamine. Robot saab anda ettevõtte valdkonnaga seotud väärtuslikku infot personaliseeritud kujul, hoides kliendid pidevalt “soojad” tegemaks oste ainult enda juures. Osades ärides (näiteks kindlustus, reisimine) võib robot anda ka olulist ja kiireloomulist infot, mis tuleneb näiteks ilmast.
  • Turundustegevused. Kliendi soojendamine esimese ostu sooritamiseks on vähemalt sama tähtis kui olemasolevatele klientidele väärt info ja pakkumiste saatmine. Kõike seda saab teha robot sama hästi ühele inimesele või väga suurtele massidele.

Vaata Facebooki enda videot sellest, mida robotiga Messengeris teha saab (alates 6:30). https://youtu.be/9JbmAw1E-Wg

MILLINE ETTEVÕTE PEAKS VESTLUSROBOTIT KASUTAMA?

Võiks öelda, et kõik ettevõtted. Aga loomulikult on mõnedel sellest rohkem kasu kui teistel. Näiteks üksikute äriklientidega tegelevad firmad ei peaks liiga palju sellesse teemasse süvenema, kui just … nad ei kavatse oma äri laiendada!

Siin on küsimused, millele “jah” vastates on juturobot Sulle väga hea abiline:

  1. Kas Sinu kliendid on eraisikud?
  2. Kas soovid äri kasvatada?
  3. Kas oled valmis aktiivselt klientidega suhtlema?
  4. Kas soovid kulubaasi vähendada automatiseerides osa klienditeenindusest?
  5. Kas soovid, et Sinu brändiga seostuks sõna “põnev”?

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga