Kas kogud klientide kontaktandmeid? Aga kõigi kunagi huvi tundnud inimeste omi? Kellele Sa oma kommunikatsiooni suunad? Või see valdkond pole Sinu jaoks, sest Sa ei taha inimesi tüüdata turundajate promotud müügipakkumistega või Sul pole piisavalt oskuseid? Aga kas tundub loogiline, et uue kliendi leidmine reklaamide abil on kallim, kui töö oma lojaalsete klientidega? Nüüd Sa ütled, et müüd ühte toodet ja ei soovigi rohkem kliendisuhtlust … hmm, ehk mõtled veelkord oma strateegiale …
Andmekaitse aktivistid pingutavad selle nimel, et inimeste privaatsust kaitsta. Õigesti teevad! Aga sellega koos loobitakse kaikaid kodaraisse elu lihtsamaks tegemisele ning ärisuhte loomisele ja arendamisele. Seda enam on tähtis, et oleksid hästi läbi mõelnud nii kliendiandmete kogumise kui kasutamise. Nutikad andmete omajad on tulevikus edukate liigas!
AKTIIVNE SUHTLEMINE ON SINU KOHUSTUS
Oi, jutt läks veidi kuivaks … Aga point on selles, et ilma suhtlemiseta ja suheteta ei ole võimalik äri teha. Tehingu mõlemad pooled on alati inimesed. Ärisuhetes on Sinu kohustus olla aktiivne, kui tahad suhet lojaalsust kasvatada. Selleks on vaja süsteemselt pingutada. Meenuta oma strateegiat, mille aluseks on Su äri kasumlik kasv tänu pikaajalistele kliendisuhetele ja korduvatele ostudele.
Levinud termin (kuid tavaliselt kasutatakse kitsamalt) sel teemal on lojaalsusprogramm. Iga kliendi jaoks on kogemus Sinu ettevõttega ainulaadne ja isiklik. Ja Sa pead suutma teda suunata. Mis juhtub Sinu veebi külastajaga, pärast turunduse abil Sinu pakkumise juurde toomist, kui ta ei osta? Kas pakkusid õiget asja? Äkki pead rohkem pingutama? Aga ta on juba läinud, kui Sa pole aktiivne…
SÜSTEEMSE KOMMUNIKATSIOONIGA TOETAD OMA STRATEEGIAT
Äkki pakkusid kliendile liiga vähe väärtust, et teda tegutsema motiveerida? Igas suhte etapis võivad olla erinevad eesmärgid. Võõra inimesega kohtudes küsid kontakte, kui näed suhtes potentsiaali. Miks Sa seda äris alati ei tee? Tundub tüütamisena? Ei tundu, kui pakud tehingut – kontaktandmed millegi väärtuslikku vastu. Kui see miski on kliendile oluline, siis ta ootab huviga ka Su järgmist pöördumist ning pakkumisi. Ja nii ta läheb – lihtsatest tehingutest kuni suurte summade kulutamiseni. Äge ju!
Kliendikommunikatsioon peab olema integreeritud turunduse ja müügitööga selliselt, et klient ei tunneks ennast masinavärgis, vaid personaalselt kohelduna. Sinu saadetavad sõnumid peavad olema sihtgrupile mõeldes tehtud ning relevantsed ja asjakohased.
Lisaks klientidele antavale infole saad luua eduka ja oma valdkonna teadmiste tipus oleva spetsialisti kuvandit läbi pressiteadete või koostöö ajakirjanikega. Ei, neile ei pea maksma. Kui on põnev teema, saab väga hästi jutule tasuta. Ajakirjanduses ilumunut saad kasutada enda usaldusväärtuse kasvatamiseks.
lihtsatest tehingutest kuni suurte summade kulutamiseni
KAS SUL POLE MILLESTKI RÄÄKIDA?
Kas Sul on tavaline toode ja igapäevane kaup, mille ümber lugusid jutustada tundub veider? Olgu nii. Aga Sa ju mõtlesid oma strateegias kliendigrupi peale? Äkki ühendab seda seltskonda midagi muud huvitavat, mida nad hea meelega loeksid, kuulaksid või vaataksid? Kindlasti on! Siin on mõned näited kliendisuhte juhtimisest läbi teiste teemade: advokaadibürool on golfi veebileht, suhkrujoogi müüja domineerib ekstreemspordi vallas, krediitkaardi firmal on foorum väikeettevõtjatele äri strateegiast …
KLIENT NÄEB SIND VAID TEMA VALITUD KANALIS
Elame põneval ajal, kus ühelt poolt Sul on võimalus klientidega suhelda mitmetes kanalites ja meedia vormides ning teisalt on klientidel välja kujunenud eelistused, millega pead arvestama. Kanalid võivad olla ühesuunalise info edastamiseks – TV, raadio, plakatid, e-mailid, SMSid, blogi, reklaamid ja videod. Või mõeldud reageerimiseks – e-mailid, sotsiaalvõrgustiku postitused, grupid ja foorumid ja chat-bot’id. Mõeldes oma sihtgrupile saad kommunikatsiooni üles ehitada täpselt nende vajaduste järgi. Aga ikkagi võib sihitav kõik Sinult saadud e-mailid ära kustutada, kuid samas vaatab Su videot algusest lõpuni ning chat-bot’is haarab igast pakkumisest.
KAS KASULIK SUHTLUS ON TÜÜTU? EI OLE!
Kardad oma kliendid ära tüüdata? Kui tahad kliendibaasiga töös pettuda, tee nii – saada iga päev agressiivseid müügipakkumisi nii paljudest kanalitest kui saad. Mis oleks, kui annad hoopis väärtuslikku nõu kliendile oluliste probleemide lahendamiseks? Või saadad meeldetuletusi olulisteks tegevusteks, et negatiivseid tagajärgi ennetada? Jah, nõuab loovust, aga väärtuslikke sõnumeid nähakse ja hinnatakse.
Ja siis saadki “omnipresence” efekti kätte – Sa oled igal pool tema jaoks nähtav ning suudad tema tegevusi suunata. Turunduse tööriistad aitavad siin tugevasti kaasa.
ÄRISUHE ON IKKA ÄRISUHE - MÕLEMAL ON HUVID MÄNGUS
Nüüd mõtled, et kes selle kõik ellu viib? Kirjutab e-maile, blogi ja sotsiaalmeedia postitusi, teeb videoid, seadistab chat-bot’e … ja mis see kõik maksma läheb? Esiteks, kõike ei pea korraga tegema. Teiseks, kõige korraga tegemine ei pruugi üldse väga ajamahukas või kallis olla. Kui mõtled välja väärtusliku sisu blogipostituse näol, siis seda saab infokildudena kasutada mitmes teises kanalis. Et jutt liiga pehmeks ei läheks – Su müügipakkumised on kogu selles infos ka olemas. Aga hoopis teises kontekstis. Hakka siis pihta – loo kliendibaas ning suhtle nendega … aktiivselt!
Ja nüüd loome meie ärisuhet – alusta sellest, et võid TASUTA endale väärt infot siitsamast alla laadida. Kõige aktiivsemaks infovahetuseks aga liitu Eduliigaga Facebookis. Ja suuremateks tegudeks ja koostööks võta meiega ühendust! Igatahes – ole aktiivne suhete arendamisel.